On A Plane

What does a bilingual secretary do? – O que uma secretária bilíngue faz?

ENGLISH VERSION:

Typical responsibilities of the job include:

1. Answering telephone calls / taking messages in a foreign language.
2. Organising meetings and managing diaries.
3. Booking transport and accommodation for overseas visits / international visitors (managing travel itineraries).
4. Translating documents from English to foreign languages.
5. Acting as an interpreter.
6. Handling foreign correspondence.
7. Meeting and greeting clients.
8. Typing and compiling reports.
9. Reviewing and recording expenses.
10. Filing.
11. Managing databases.
12. Recruiting, training and supervising junior staff.

 

The role can also include some duties specific to the sector your employer works in: for example, if you work for a manufacturing company, your role might include some quality assurance or auditing work. It’s for this reason that many bilingual or multilingual secretaries end up specialising in a particular sector or industry.

source: targetjobs.co.uk

P.S. There are many reasons to be a bilingual secretary, but the most important, is to be successful

——

VERSÃO EM PORTUGUÊS

As responsabilidades típicas do trabalho incluem:

1. Atender chamadas telefônicas / receber mensagens em uma língua estrangeira.
2. Organizar reuniões e gerenciar agendas.
3. Reservar serviços de transporte e hospedagem para visitas no exterior / visitantes internacionais (gestão de itinerários de viagem).
4. Traduzir documentos de inglês para idiomas estrangeiros.
5. Atuar com intérprete.
6. Lidar com correspondência estrangeira.
7. Fazer reuniões e cumprimentar clientes.
8. Digitar e elaborar relatórios.
9. Revisar e registrar gastos.
10. Arquivar.
11. Gerenciar bancos de dados.
12. Recrutar, treinar e supervisionar novos funcionários.

O papel também pode incluir algumas funções específicas do setor em que seu empregador trabalha. Por exemplo, se você trabalha para uma indústria, seu papel pode incluir algum trabalho de garantia de qualidade ou auditoria. É por esta razão que muitas secretárias bilíngues ou multilíngues acabam por se especializar em um determinado setor ou indústria.

fonte: targetjobs.co.uk

OBS. Há muitas razões para ser um secretária bilíngue, mas o mais importante, é ser bem sucedida

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *